Trending News
Корисні статті

Авто з ГБО: чи варто купувати на «вторинному ринку», чи краще встановити ГБО самостійно? 

Газобалонне обладнання не потребує представлення, воно, як і звичні нам види палива, є невід’ємною складовою будь-якої нормальної заправки. У містах майже кожен день з’являються нові фірми, що надають послуги з встановлення ГБО або з його обслуговування. Це і не дивно, з урахуванням того, як стрімко зростають ціни на бензин і дизель , і якими темпами розвивається газова промисловість.

Актуальность ГБО

Популярність газових установок на авто викликає чимало уваги не лише з боку шанувальників даного виду палива, а й з боку скептиків або як сьогодні модно говорити “хейтерів”, тобто тих, хто ненавидить чи не приймає газ на авто як такий. Такий стан речей частково пояснює ті міфи про ГБО , які з’являються у великих кількостях, частину з них ми вже розвінчували на сторінках ГБОшника .

Сьогодні знову поговоримо про одну досить “слизьку” тему, яку активно обговорюють не тільки противники газобалонного обладнання, а й ті, хто, як кажуть, “дуже навіть за”… Сьогодні ми порушимо питання купівлі автомобіля з уже встановленим газовим обладнанням на вторинному ринку, тобто чи варто купувати БУ авто з ГБО . Причому говоритимемо не про нові автомобілі, які вже з конвеєра йдуть з газовими установками, а про екземпляри, які були переобладнані самими автовласниками в процесі експлуатації.

Тож почнемо. У чому ж проблема? А проблем є кілька, по-перше – це якість обладнання, по-друге – якість установки, і третє – це пробіг та стан двигуна. А тепер про все це докладніше.

Якість ГБО

Якщо міркувати логічно, то людина, яка встановила газобалонне обладнання на свій автомобіль, переслідує як мінімум кілька цілей, головною серед яких у більшості випадків є економія грошей. Однак економити деякі автомобілісти бажають одразу ще до того, як встановили ГБО, тобто на комплектуючі. Не секрет, що обладнання буває різної якості, а ціновий діапазон може змінюватись від кількох сотень умовних одиниць до кількох тисяч. Проблема в тому, що деякі автомобілісти не надають належної уваги даному питанню і ставлять на свій автомобіль те, що подешевше, а не те, що надійніше, отже, якщо ви другий власник або збираєтеся ним стати, то при покупці такого автомобіля слід готуватися до певним проблемам, які притаманні ГБО низької якості. До повної його заміни або часткового демонтажу деяких проблемних компонентів. До того ж трапляється так, що до того, як новий власник зрозуміє, що “потрапив” з таким автомобілем, він не один місяць їздить різними станціями та діагностиками, сподіваючись вирішити свою проблему.Діагностика, а також ремонт авто з ГБО  мало того, що вимотує, так і до того ж висмоктує чимало грошей. Це перше, чого слід побоюватися при покупці БУ авто з ГБО .

Якість установки газового обладнання

Якщо в першому пункті поганий або ненадійний балон , редуктор , форсунки можна замінити, то у випадку з похабною установкою все набагато складніше. Купуючи авто з ГБО не можна бути впевненим на 100% у тому, що обладнання встановлювали фахівці, його цілком міг “зібрати на коліні” і поставити сам господар або хтось із його знайомих, а це, як ви розумієте, загрожує наслідками. Вас може чекати все: від нестабільної роботи ГБО та великої витрати пальногодо повної катастрофи пов’язаної з витоком газу або вибухом. Зрозуміло, що останнє трапляється вкрай рідко, проте ризик все ж таки є, тому вам вирішувати купувати авто з ГБО або ставити самому. Якщо ж ви сумніваєтеся в тому, що переобладнання відбувалося згідно з усіма правилами та з дотриманням усіх норм, ви можете попросити надати необхідні документи, які підтверджують той факт, що встановлення проводилося фахівцями. Також можна перестрахуватися й іншим шляхом, відвідавши разом із продавцем якесь СТО, якому ви довіряєте, де фахівці перевірять якість роботи та підтвердять чи спростують той факт, що встановлення ГБО було виконано професіоналами.

Пробіг та стан двигуна

Спочатку газове обладнання встановлюють ті, хто інтенсивно використовує свій автомобіль, отже, пробіг у двох однакових авто з ГБО і без нього може бути різним, причому настільки, що є сенс  купити авто без ГБО, після чого поставити на нього газове обладнання, яке ви вважаєте оптимальним собі. Якщо авто середнього класу, наприклад, якийсь “Ланос” або “Авео” цілком можливо, що воно використовувалося в таксі, а ГБО встановлювалося для економії витрат та збільшення прибутку. Купуючи авто, на якому стоїть газ, є сенс перевірити пробіг. Ясна річ, що якщо він скручений, то навряд чи у вас щось вийде, але все ж таки є деякі секрети як це зробити.

По-перше, порівняйте пробіг із загальним станом автомобіля, потім зверніть увагу на салон, якщо салон у жалюгідному стані, а пробіг невеликий, швидше за все, вас намагаються обдурити. Зовнішній вигляд також потрібно порівняти з салоном: якщо зовні авто як із салону, а в салоні немає живого місця, то, швидше за все, авто готували до продажу, кузов або фарбувався, або полірувався, можливо навіть після аварії.

Другий момент – стан двигуна. В даному випадку слід враховувати, що мотор, що працює на газі, піддається певним навантаженням і вимагає більшої уваги, ніж мотор, який працює на “рідному” типі палива. При неправильному підході по мотору можуть виникати певні проблеми, наприклад, якщо господар не купив газові свічки , у моторі могли утворитися відкладення, які виникають у разі незнання особливостей експлуатації авто на газі . На впускних клапанах утворюється нагар, який згодом перетворюється на щільну «шубу», що складається з масляного нагару. Випускні клапани також схильні до ризику, тому що з-за більш високого октанового числа газу збільшується температура вихлопних газів, а разом з тим і температура всієї випускної системи, тому існує ризик виходу з ладу клапанів, кисневих датчиків, колекторів, а також каталізаторів.

Підбиваємо підсумки

Купівля авто на вторинному ринку – досить ризиковий крок, який потребує належної уваги. Особисто моя думка — якщо у вас є достатньо грошей, при цьому ви бажаєте заощаджувати на паливі, купіть БУ авто в хорошому стані і встановіть на нього ГБО те, що на вашу думку відповідає вашому ідеалу на СТО, яке має для цього всі необхідні сертифікати і дозволу, а також багаторічний досвід та безліч позитивних відгуків.

Якщо така можливість відсутня з тих чи інших причин, раджу взяти з собою експерта в даній галузі, який підкаже, як вибрати авто з ГБО, щоб після покупки не отримати купу проблем. Хоча, слід зазначити, що навіть найрозумніший і найдорожчий експерт не може дати 100% гарантію того, що куплений автомобіль не ламатиметься або доставлятиме вам незручності під час експлуатації.

На цьому у мене все, сподіваюся, стаття вам сподобалася. Чекаю ваших коментарів на цю тему, розкажіть про свій досвід покупки авто з ГБО або його продажу. Нам, а також відвідувачам сайту gbo.org.ua буде цікаво про це дізнатися. Дякуємо за увагу до нових зустрічей. Бувай.

Також буде корисним

Залишити відповідь

Обов'язкові поля позначені *