Добрий день. Радий вітати Вас на сайті про газобалонне обладнання ГБОшник . Сьогодні поговоримо про газові форсунки, про те, як у домашніх умовах почистити газові форсунки, а також як відрегулювати форсунки ГБО своїми руками, використовуючи мікрометр.
Для початку невеликий вступ.
Всім відомо, що «бадяжать» у нас не лише бензин та ДП. Давним-давно АГЗС навчилися ” надувати ” нашого брата, та не газом, а повітрям, підмішуючи в газове паливо різну гидота, яка згубно впливає стан газової апаратури і всього двигуна загалом.
Рекомендую: Заправка автомобіля з ГБО: як правильно та безпечно заправлятися газом?
Так одного разу було помічено, що двигун працює нестабільно на газі , під час перемикання на газ двигун глух, а холостого ходу просто не було. Крім того, погіршилася динаміка, зникла тяга , збільшилася витрата газу і з’явилися провали під час розгону. Причому вищезгадані “глюки” виявлялися, як правило, “на холодну”. Через деякий час після прогріву двигуна до оптимальної температури всі ці “болячки” практично зникали.
Проблема не давала жити та їздити на будь-якому авто. Порившись в Інтернеті, знайшов схожі випадки, а також відгуки тих, хто “переміг” цю проблему. Підозра впала на фільтри (як змінювати фільтри і зливати конденсат написано тут і тут ), а також газові форсунки. Фільтри були замінені, до речі, під час заміни було виявлено велику кількість смоли у елементах, що фільтрують, це насторожило і змусило задуматися. Якщо у фільтрах стільки “які” те, що ж тоді у газових форсунках? Рішення було прийнято — необхідне чищення газових форсунок, а також подальше їхнє калібрування. Що з цього вийшло – читайте далі…
Актуально: Як злити конденсат із газового редуктора?
Чищення газових форсунок – покроковий фотозвіт
1. Насамперед необхідно перекрити подачу газу, для цього закручуємо один або два вентилі на газовому балоні .
2. Заводимо машину та даємо попрацювати для того, щоб скинути тиск у газових магістралях та виробити залишки газу.
3. Проводимо демонтаж газової рейки з форсунками. У кожного цей процес відбуватиметься по-своєму, все залежить від марки форсунок та типу двигуна.
4. Далі, використовуючи викрутку, викручуємо шурупи і дістаємо газові форсунки.
5. Виймаємо штоки із корпусу форсунок. На фото видно причину всіх моїх бід — смолисті відкладення, вони й не давали форсункам повноцінно функціонувати. Коли мотор холодний і не прогріті форсунки, в’язка смола перешкоджала нормальному ходу штока газової форсунки.
6. Використовуючи ватяні палички та спирт (можна і розчинник), витираємо штоки, а також те, що всередині корпусів.
7. Складання виконується у зворотній послідовності.
Другий етап – регулювання ходу штока форсунок
1. Викручуємо жиклери з рампи.
2. Дістаємо відповідний штекер живлення.
3. Замість жиклера встановлюємо спеціальний перехідник, який буде встановлений мікрометр.
4. Далі встановлюємо мікрометр, дивимося на стрілку, якщо вона почала рухатися, значить якір стикнувся зі штоком мікрометра.
5. Встановлюємо штекер у котушку газової форсунки.
6. Збиваємо показання мікрометра в нуль.
7. Подаємо харчування 12В на котушку протягом 1 секунди або менше.
8. Записуємо значення, яке показує прилад.
Форсунка | Хід форсунки (мм) |
1 | 0,37 |
2 | 0,47 |
3 | 0,45 |
4 | 0,51 |
9. Тепер власне починаємо регулювати газові форсунки. Для цього необхідно крутити болт під шестигранник, який є регулювальним гвинтом ходу якоря.
Закручуючи (за годинниковою стрілкою) – ми зменшуємо хід якоря форсунки .
Відкручуючи (проти вартовий) – ми збільшуємо хід якоря форсунки.
10. Знову подаємо живлення на котушку газової форсунки та проводимо контрольні виміри. За таким же принципом необхідно перевірити всі форсунки . Максимально допустимий хід якоря форсунки Valtek не повинен перевищувати 0,7 мм.
Результати
На неодружених мотор більше не глухне, витрата газу нормалізувався , “на холодну” двигун працює так само, як і при прогрітому ДВС. Простіше кажучи, все прийшло в норму, динаміка, потяг, все як було раніше. Я задоволений! Дякуємо за увагу до нових зустрічей на ГБОшнику . Сподіваюся, стаття була для вас корисною! Бувай.
Також буде корисним
Варто до уваги
ГБО 2 покоління на інжекторних ДВЗ: особливості та відмінності від карбюраторних аналогів
Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, проте встановлення ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонено. Деякі інжекторні…
ГБО 1 покоління
ГБО 1 покоління – це, як зрозуміло з назви, перша система газового устаткування авто. Вона відрізняється своєю простотою та примітивністю. Використовувалося ГБО…
ГБО 5 покоління
Газобалонне обладнання 5-го покоління або як його ще називають – LPi (Liquid Propane Injection) прийшло на зміну 4-му поколінню, яке довгий…
«Газові» свічки для авто із ГБО: банальний маркетинг чи реальна необхідність?
Газ з кожним днем стає все більш популярним у всьому світі, в тому числі і в нашій країні. Його використовують у…
Газові форсунки: що це та як працює? Відмінності газових форсунок від бензинових
Одним із найголовніших елементів ГБО є газові форсунки , завдання яких забезпечити своєчасне подання розпорошеного газу в камеру згоряння. Хоча й існує обладнання, де для…
Газова магістраль: Заміна мідних газових трубок на пластикові своїми руками
Вітаю на ГБОшнику . Сьогодні розповім про те, як замінити мідні трубки на пластикові на автомобілі з ГБО. Минулого разу ми обговорювали питання доцільності…
Фільтр ГБО: різновиди, варіанти виконання, матеріали
Фільтруючі елементи зустрічаються в нашому житті повсюдно, особливо якщо йдеться про автомобілі. У засобах пересування фільтрів досить багато, а після того,…