Газобалонне обладнання включає велику кількість вузлів і деталей, кожна з яких має своє призначення. Сьогодні я розповім про те, що таке датчик рівня газу (ДРГ), яку роль він виконує і як цей датчик влаштований.
Заправка газового балона відбувається за участю виносного заправного пристрою (ВЗП), а також мультиклапану, який виконує відразу кілька важливих функцій, за що й отримав свою назву з приставкою «мульті», тобто кілька. Пристрій мультиклапану і його принцип ми розглядати не будемо, про це я вже писав у цій статті , натомість ми поговоримо про датчик тиску газу ГБО , який має відношення до мультиклапану, оскільки розташовується на вході в мультиклапан або безпосередньо на самому “мультику”.
Датчик рівня газу (датчик рівня палива – ДРГ) виконує функцію індикатора рівня газу в балоні, щоб ви могли вчасно виявити низький рівень газового палива та за необхідності заправитися газом на заправці. В принципі, для власників автомобілів з ГБО залишитися з порожнім балоном — це не така вже й велика проблема, в будь-якому випадку можна доїхати до найближчої заправки на бензині. Але, в будь-якому разі, краще тримати рівень газу на контролі… Показання рівня газу датчик виводить на невелику світлодіодну шкалу, яка за допомогою індикаторів відображає рівень газу в резервуарі. Крім відображення рівня газового палива на цій шкалі знаходиться перемикач газ/бензин, тому часто цю шкалу називають просто кнопкою перемикання типу палива або просто “кнопкою”.
Головне завдання ДРГ ГБО – контроль рівня газу в балоні, принцип передачі даних датчиком на індикаторну панель практично завжди той самий, за допомогою відправки відповідного сигналу.
Як працює датчик рівня газу ГПВ?
Коли ви заправляєте свій автомобіль газом , паливо надходить через ЗЗП в балон він заправляється доти, доки тиск не зросте до 22 атмосфер (або іншого тиску налаштованого установниками). Кількість та швидкість подачі повністю контролюється безконтактним клапаном. Цей клапан відкриває або закриває редуктор під час роботи двигуна на газі. Далі газ за допомогою випарника перетворюється газоповітряну суміш, і використовується як паливо. У разі різкого підвищення тиску газу або при збої в роботі безконтактного клапана, на вході це виявить датчик рівня газу, який знімає показання та передає їх у блок керування. Після цього на панелі індикатора (на кнопці) відображається рівень палива або вмикається аварійний сигналізатор.
Недоліком всіх “рідних” датчиків рівня газу ГБО є неточність, великий розкид робить контроль рівня досить незручним та проблематичним. Нерідко точність показань ДРГ може змінюватись в діапазоні від 2 до 5 літрів. З огляду на цей факт не дивно, що охочих купити датчик рівня газу ГБО із точною шкалою є чимало. Більше того, деякі умільці, які “на ти” з електронікою та паяльником, майструють власні датчики рівня газу, які іноді не поступаються за точністю та оригінальністю заводським аналогам.
Датчик рівня газу ГБО виробляють різні компанії, наприклад: Lecho, Lovato , Atiker , LPGTECH , TAMONA , а також Stag , AEB та інші.
Як зробити індикацію газу у балоні, якщо в салоні немає індикатора?
Для цього потрібно мати безконтактний датчик Stag WPGH-1 (або аналогічний іншого виробника), який працює досить легко. За трьома висновками (+- 12в і сигнальний від 0 до 5 залежно від рівня газу в балоні). Працює такий цифровий індикатор на базі МК Атмега із 16-символьним дисплеєм.
Індикатор вміє: показувати рівень газу у відсотках, вольтметр, термометр. За бажання можна підключити ще масу різних датчиків, які виводитимуть інформацію на дисплей (спідометр, одометр, тахометр, тиск олії та інше). Прошивка розроблена у CodeWizardAVR V2.05.0
Можна також купити цифровий датчик рівня газу ГБО , на ринку існує безліч різних пропозицій.
Також буде корисним
Варто до уваги
ГБО 2 покоління на інжекторних ДВЗ: особливості та відмінності від карбюраторних аналогів
Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, проте встановлення ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонено. Деякі інжекторні…
ГБО 1 покоління
ГБО 1 покоління – це, як зрозуміло з назви, перша система газового устаткування авто. Вона відрізняється своєю простотою та примітивністю. Використовувалося ГБО…
ГБО 5 покоління
Газобалонне обладнання 5-го покоління або як його ще називають – LPi (Liquid Propane Injection) прийшло на зміну 4-му поколінню, яке довгий…
«Газові» свічки для авто із ГБО: банальний маркетинг чи реальна необхідність?
Газ з кожним днем стає все більш популярним у всьому світі, в тому числі і в нашій країні. Його використовують у…
Газові форсунки: що це та як працює? Відмінності газових форсунок від бензинових
Одним із найголовніших елементів ГБО є газові форсунки , завдання яких забезпечити своєчасне подання розпорошеного газу в камеру згоряння. Хоча й існує обладнання, де для…
Газова магістраль: Заміна мідних газових трубок на пластикові своїми руками
Вітаю на ГБОшнику . Сьогодні розповім про те, як замінити мідні трубки на пластикові на автомобілі з ГБО. Минулого разу ми обговорювали питання доцільності…
Фільтр ГБО: різновиди, варіанти виконання, матеріали
Фільтруючі елементи зустрічаються в нашому житті повсюдно, особливо якщо йдеться про автомобілі. У засобах пересування фільтрів досить багато, а після того,…