ГБОшник – сайт про газобалонне обладнання
Корисні статті

Фільтр ГБО: різновиди, варіанти виконання, матеріали

Фільтри гбо

Фільтруючі елементи зустрічаються в нашому житті повсюдно, особливо якщо йдеться про автомобілі. У засобах пересування фільтрів досить багато, а після того, як ви встановили газ на свій автомобіль, їх стає ще більше.

Крім звичних фільтрів (масляного, паливного та салонного), додаються фільтри грубої та тонкої очистки газу, які виконують практично ту ж роль, що і паливний фільтр бензинового двигуна. Начебто дивно, на перший погляд, не здавалося, але очищення газу — невід’ємна частина будь-якої ГБО-установки. Це тільки на перший погляд може здатися, що газ чистий і у фільтрах не потрібно. Насправді все набагато складніше, і якби не було фільтруючих елементів, термін служби ГБО був би набагато меншим, а коректна робота двигуна була б під великим питанням.

Пропан-бутанове паливо на автомобілях з ГБО перебуває в рідкому стані доти, доки не потрапить у редуктор-випарник, після нього паливо переходить у газоподібний стан. Враховуючи цю особливість, фільтрація газу відбувається у два етапи, спочатку з рідкої фази, а після газоподібної. Тепер по порядку.

Газовий фільтр рідкої фази

Очистка газа в жидкой форме происходит в два этапа. Первый — фильтрация газового топлива во время забора из баллона

Очищення газу в рідкій формі відбувається у два етапи. Перший – фільтрація газового палива під час забору з балона , при цьому використовується елемент фільтрування трубки мультиклапану. Цей фільтр є сітчастим елементом, який робить грубу очищення газу.

Далі грубо очищене газове паливо піддається другому етапу очищення. Відбувається це в редукторі, в якому встановлений газовий фільтр, або в електромагнітному клапані . І в тому і в іншому випадку відбувається ретельніша фільтрація газу. Різниця є лише в умовах роботи того та іншого фільтра. Газовий клапан працює в звичайних умовах, чого не скажеш про редуктор, робоча температура якого близька до температури мотора, на якому встановлено це ГБО. Враховуючи цей факт,  газовий фільтр редуктора має бути виконаний з термостійкого матеріалу, щоб витримувати високу температуру.

Якщо вибрати фільтр ГБО, слід бути обережним, оскільки невідповідність може призвести до неприємних наслідків. Не оригінальні фільтри нерідко не проходять тестування щодо сумісності в тих чи інших умовах, в результаті можна отримати несправний редуктор або несправності газових форсунок .

Фільтр газовий , як і паливний фільтр (бензин або дизель), являє собою конструкцію (частіше металеву, рідше пластикову), яка доповнена фільтруючим елементом, виконаним з картону або іншого альтернативного матеріалу з аналогічними властивостями.

Біда всіх газових фільтрів, виконаних за цією технологією в тому, що через сильні температурні перепади (нагрівання-охолодження) відбувається деформація матеріалу, а також його руйнування. У результаті газовий фільтр просто перестає виконувати поставлене перед ним завдання, що призводить до нестабільної роботи ГБО та всього двигуна загалом.

Виробники ГБО врахували цей недолік і останнім часом на прилавках магазинів все більше з’являлися газові фільтри, виконані без застосування клею. Натомість корпус робиться з термостійкого пластику, а самі стільники, що фільтрують, надійно утримуються спеціальними замками. Таке рішення не тільки підвищило ефективність очищення газу, а й призвело до здешевлення собівартості продукції, що, власне, і позначилося на її кінцевій вартості.

У газових клапанах використовується спеціальний магніт, який уловлює найдрібніші металеві частинки. Крім того, сам фільтр на відміну від того, який використовується в редукторах, працює в більш щадних умовах, тому служить, як правило, довше і подібних проблем з ним зазвичай не виникає.

Фільтр ГБО тонкого очищення

Використовуються такі фільтри виключно в системах із упорскуванням газу. Такі фільтри встановлюють перед газовими форсунками, які дуже вимогливі до чистоти палива і не приймають бруд у будь-якому її прояві. Після переходу пропан-бутанової суміші в пароподібну форму відбувається викид великої кількості нафтових речовин, які згубно позначаються на стані газових форсунок, а надалі і на стані самого двигуна.

Фільтр тонкого очищення являє собою металевий корпус (рідше пластиковий), в якому розташований безпосередньо фільтруючий елемент. Існують фільтри тонкого очищення, в яких можна змінювати фільтруючі елементи.

Своєчасність заміни

Як ви розумієте, будь-який фільтр має свій ресурс, отже вимагає своєчасної заміни (приблизно кожні 10 тис. км. пробігу). Від дотримання періодичності заміни фільтра тонкої очистки залежить стабільність роботи ГБО. Так, так, такий маленький і непомітний елемент може призвести до великих неприємностей. Забитий фільтр виступає як “тромб”, який не пропускає паливо, в результаті виникають перебої в роботі мотора, починає падати потужність або відбувається самовільне перемикання з газу на бензин . Фільтр забивається і створює опір, двигун починає працювати на бідній суміші, а ви не отримуєте динаміки при розгоні або зовсім спостерігаєте провали.

У найважчих випадках, коли елемент очищення через високий тиск руйнується, весь накопичений бруд починає проникати в інжектор, порушуючи його роботу і виводячи з ладу всі робочі елементи.

Матеріали, з яких виготовляють газові фільтри

Як матеріали використовуються: целюлоза (фільтрувальний картон), поліестер, скловолокно. Для посилення конструкція застосовується армуюча сітка, яка дозволяє паперу втрачати форму чи деформуватися.

Целюлоза

Найбільш популярним матеріалом для фільтрів є целюлоза чи фільтрувальний картон. Завдяки спеціальному просоченню, яке наноситься під час його виготовлення, картон стає вологостійким, крім того підвищується його міцність. Недоліком цього матеріалу є відсутність стійкості до руйнування, особливо коли фільтр перебуває у сухому стані, тобто при простоях автомобіля.

Поліестер

Фільтри з цього матеріалу більш стійкі до деформації та руйнування, до того ж фільтрація відбувається на вищому рівні. Старіння у синтетичних фільтрів не спостерігається, оскільки матеріал не натуральний і практично не схильний до впливу зовнішніх факторів.

Скловолокно

Альтернативний матеріал з досить низьким опором. Недолік таких фільтрів у тому, що вони вимагають частішої заміни, а у разі їх забруднення, бруд нерідко потрапляє в інжектор, а потім і в камеру згоряння.

Булпрен

Найбільш ефективним вважається так званий Булпрен ( bulpren ), який з’явився на ринку фільтрів відносно недавно. Піниста структура матеріалу заповнює весь корпус фільтра, в результаті чого збільшується пропускна здатність фільтра, при одночасному зниженні опору. Булпрен дуже ефективно справляється з очищенням навіть найдрібніших частинок, що містяться у газі. Очищення газу відбувається завдяки мільйонам дрібних пір, якими проходить газ. Проходячи цими порами, частинки бруду застрягають у цих порах, пропускаючи назовні лише чисте блакитне паливо. Такі булпренові фільтри ГБО також характеризуються низьким опором газовому потоку, що благотворно впливає на роботу газобалонного обладнання та всього двигуна в цілому.

На закінчення

Роль газових фільтрів часто незаслужено недооцінюється, у результаті під час роботи двигуна газі виникає маса неприємностей. Після чого в мережі з’являються цілі гілки негативних відгуків, що ГБО це суцільне зло. Насправді все набагато простіше – приділяйте більше уваги фільтрам, виконуйте їх своєчасну заміну і скрупульозніше підходьте до вибору фільтра ГБО. За підсумком отримаєте стабільну роботу двигуна на блакитному паливі, чуйність мотора та фінансову економію. Остання досягається за рахунок відсутності необхідності ремонту двигуна та газового обладнання.

У мене все, дякую за увагу і до нових зустрічей на ГБОшнику.

Також буде корисним

Газові форсунки: що це та як працює? Відмінності газових форсунок від бензинових

Олег Якіменко
2 роки потому

Авто з ГБО: чи варто купувати на «вторинному ринку», чи краще встановити ГБО самостійно?

Олег Якіменко
2 роки потому

Датчик рівня газу ГБО: що це для чого і як це працює?

Олег Якіменко
2 роки потому
Exit mobile version