ГБОшник – сайт про газобалонне обладнання
Покоління ГБО

ГБО 1 покоління

ГБО 1 покоління

ГБО 1 покоління – це, як зрозуміло з назви, перша система газового устаткування авто. Вона відрізняється своєю простотою та примітивністю. Використовувалося ГБО 1 в карбюраторних та моноінжекторних двигунах.

Газобалонне обладнання 1-го покоління передбачало розміщення регулятора (дозувальника) на газовому шлангу, який подавався під високим тиском по видатковій магістралі від балона до редуктора. У редукторі тиск знижувався до необхідного рівня, і рідкого стану переходило в газоподібне, весь процес супроводжувався нагріванням.

Перше покоління ГБО мало редуктор двох типів – вакуумний та електронний. Перший тип редуктора передбачав подачу газу, у той час, коли у впускному колекторі виникало розрідження (вакуум), після чого клапан відкривався. Редуктор електронного типу за допомогою до 12-вольтової котушки виконував відриті або закриття подачі газу.

Залишаючи межі редуктора, газ прямував шлангом, потрапляючи у впускну систему, за допомогою гвинта ручного регулювання в рукаві встановлювався необхідний регістр, потім через змішувач газ проникав у двигун.

Управління режимами роботи (бензин-газ), як і в сучасних ГБО-установках, здійснювалося за допомогою кнопки-контролера, яка розташовувалася в салоні автомобіля. Найчастіше кнопки мали три робочі режими: “газ”, “бензин”, “нейтраль”.

На авто з карбюраторним ДВЗ (двигун внутрішнього згоряння) установка ГБО 1 покоління передбачала врізання клапана в паливну магістраль. Завдання клапана – перекрити подачу палива в режимі “газ”, що характерно, механічне, електробензонасоси при цьому не відключалися, надлишки палива по зворотній магістралі поверталися в балон. Клапан постійно відкритий і газ безперешкодно надходить у редуктор, через постійну подачу напруги на котушку газового клапана. Режим “бензин” перекриває газовий клапан та відкриває бензиновий. У положенні “нейтраль” перекриваються як бензиновий, так і газовий клапани, цей режим необхідний для вироблення бензину з камери поплавця карбюратора.

Також буде корисним

AEB (АЕБ)

Олег Якіменко
7 років потому

Що таке OBD корекція ГБО, як це працює і для чого необхідна корекція OBD?

Олег Якіменко
2 роки потому

Датчик рівня газу ГБО: що це для чого і як це працює?

Олег Якіменко
2 роки потому
Exit mobile version