ГБО 1 покоління – це, як зрозуміло з назви, перша система газового устаткування авто. Вона відрізняється своєю простотою та примітивністю. Використовувалося ГБО 1 в карбюраторних та моноінжекторних двигунах.
Газобалонне обладнання 1-го покоління передбачало розміщення регулятора (дозувальника) на газовому шлангу, який подавався під високим тиском по видатковій магістралі від балона до редуктора. У редукторі тиск знижувався до необхідного рівня, і рідкого стану переходило в газоподібне, весь процес супроводжувався нагріванням.
Перше покоління ГБО мало редуктор двох типів – вакуумний та електронний. Перший тип редуктора передбачав подачу газу, у той час, коли у впускному колекторі виникало розрідження (вакуум), після чого клапан відкривався. Редуктор електронного типу за допомогою до 12-вольтової котушки виконував відриті або закриття подачі газу.
Залишаючи межі редуктора, газ прямував шлангом, потрапляючи у впускну систему, за допомогою гвинта ручного регулювання в рукаві встановлювався необхідний регістр, потім через змішувач газ проникав у двигун.
Управління режимами роботи (бензин-газ), як і в сучасних ГБО-установках, здійснювалося за допомогою кнопки-контролера, яка розташовувалася в салоні автомобіля. Найчастіше кнопки мали три робочі режими: “газ”, “бензин”, “нейтраль”.
На авто з карбюраторним ДВЗ (двигун внутрішнього згоряння) установка ГБО 1 покоління передбачала врізання клапана в паливну магістраль. Завдання клапана – перекрити подачу палива в режимі “газ”, що характерно, механічне, електробензонасоси при цьому не відключалися, надлишки палива по зворотній магістралі поверталися в балон. Клапан постійно відкритий і газ безперешкодно надходить у редуктор, через постійну подачу напруги на котушку газового клапана. Режим “бензин” перекриває газовий клапан та відкриває бензиновий. У положенні “нейтраль” перекриваються як бензиновий, так і газовий клапани, цей режим необхідний для вироблення бензину з камери поплавця карбюратора.
Також буде корисним
Варто до уваги
ГБО 2 покоління на інжекторних ДВЗ: особливості та відмінності від карбюраторних аналогів
Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, проте встановлення ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонено. Деякі інжекторні…
ГБО 1 покоління
ГБО 1 покоління – це, як зрозуміло з назви, перша система газового устаткування авто. Вона відрізняється своєю простотою та примітивністю. Використовувалося ГБО…
ГБО 5 покоління
Газобалонне обладнання 5-го покоління або як його ще називають – LPi (Liquid Propane Injection) прийшло на зміну 4-му поколінню, яке довгий…
«Газові» свічки для авто із ГБО: банальний маркетинг чи реальна необхідність?
Газ з кожним днем стає все більш популярним у всьому світі, в тому числі і в нашій країні. Його використовують у…
Газові форсунки: що це та як працює? Відмінності газових форсунок від бензинових
Одним із найголовніших елементів ГБО є газові форсунки , завдання яких забезпечити своєчасне подання розпорошеного газу в камеру згоряння. Хоча й існує обладнання, де для…
Газова магістраль: Заміна мідних газових трубок на пластикові своїми руками
Вітаю на ГБОшнику . Сьогодні розповім про те, як замінити мідні трубки на пластикові на автомобілі з ГБО. Минулого разу ми обговорювали питання доцільності…
Фільтр ГБО: різновиди, варіанти виконання, матеріали
Фільтруючі елементи зустрічаються в нашому житті повсюдно, особливо якщо йдеться про автомобілі. У засобах пересування фільтрів досить багато, а після того,…