Trending News
Покоління ГБО

ГБО 2 покоління на інжекторних ДВЗ: особливості та відмінності від карбюраторних аналогів 

Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, проте встановлення ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонено. Деякі інжекторні ДВС, друге покоління ГБО “приймають” краще, ніж будь-які інші, проте це, швидше, виняток із правил, аніж закономірність.

Подача газу на ГБО 2 покоління відбувається за тим самим принципом, що й подача бензину через карбюратор. На двигунах з інжектором бензин надходить у двигун за допомогою форсунок, тому подати газ через ті ж форсунки просто неможливо! Однак з появою двигунів із упорскуванням палива, ГБО на авто ще не було, яке могло б повторити роботу інжектора, рішенням став варіант подачі газу за допомогою дросельної заслінки (ДЗ). Це рішення безумовно заслуговує на повагу, проте в такому вигляді ми просто отримуємо не інжекторний, а карбюраторний мотор. Як ви знаєте, в інжекторних ДВЗ впускні колектори мають досить великі обсяги з ресиверами запасу повітря. Справа в тому, що при переході на газ ці ресивери наповнюються газоповітряною сумішшю, при цьому існує дуже висока ймовірність займання цієї суміші.

Ця особливість наклала свій відбиток друге покоління ГБО. Було розроблено спеціальну систему, яка запобігала ймовірності вибуху у впускному колекторі (зворотні хлопки на газі ). Так був винайдений спеціальний “антихлопковий” клапан, який встановлюють перед змішувачем газу, це дозволяло захиститися від вибуху датчика масової витрати повітря (ДМРВ), а також корпусу повітряного фільтра. Як правило, для цих цілей використовуються змішувачі з вбудованим антихлопковим клапаном.

По всьому світу з конвеєра сходять автомобілі, в 30% яких вже з заводу встановлено ГБО, а якщо взяти автомобілі, задіяні в службах таксі або вантажоперевезеннях, то це число становитиме близько 80%. Серед країн лідерів, які інтенсивно розвиваються у цьому напрямі, можна виділити: Туреччину, Корею, Італію, Польщу, а також Росію. Усі ці країни поєднує одне — високі ціни на пальне.

Серед актуальних тем, які часто цікавлять автовласників, які обрали газове паливо як основне, є питання вибору свічок запалювання для двигунів, що працюють на газі. Ця тема вже піднімалася на ГБОшнику , проте дещо в іншому контексті, тому сьогодні поговоримо більш предметно про свічки для ГБО, про відмінності від звичайних бензинових свічок, а також про те, що буде якщо нічого не змінювати і залишити як є.

ГБО 2

Враховуючи той факт, що подача палива в інжекторних силових агрегатах виконується під керівництвом електроніки, а саме електронного блоку управління, то і відключення/перемикання подачі палива стало можливим за допомогою електроніки. Достатньо звичайного електромагнітного реле, за допомогою якого можна відключити подачу живлення на форсунки в необхідний момент. У разі наявності в автомобілі системи самодіагностики, реле буде працювати як “годинник”, але якщо в рідних мозку (ЕБУ) є система діагностики вузлів, то контролер, виявивши обрив ланцюга в бензинових форсунках, повідомить про помилку і перейде в аварійний режим роботи, швидше всього ви побачите на панелі червоний напис .Кожна система має свої відмінності, тому і аварійний режим роботи у кожної буде свій, в одних все проходить спокійно, в інших – це може викликати повну зупинку двигуна. Вирішенням цього питання став так званий “емулятор роботи інжектора”. “, який виконує дві функції: перша – відключає бензинові форсунки у разі переходу двигуна на газ, і друга – створює видимість для штатного блоку управління, що нібито інжектор функціонує в нормальному режимі.

Корисні поради та важливі примітки!

  • Під час роботи на газі не відключайте паливний насос, це може призвести до передчасної несправності системи живлення. Вся паливна система: бензонасос, форсунки, паливні магістралі, а також регулятори тиску повинні охолоджуватися за допомогою бензину, в іншому випадку виникне пересихання і вихід з ладу вам гарантований.
  • У баку завжди має бути паливо.
  • Прогрівати двигун необхідно виключно на бензині!

І це ще не всі відмінності інжекторного ГБО 2 покоління від карбюраторного. Пристрій під назвою емулятор лямбда-зонда також є невід’ємною деталлю цієї установки. Як ми вже говорили, в інжекторних двигунах ЕБУ керують подачею та дозуванням палива. Дозування та всі розрахунки проводяться за заводськими таблицями, а також з урахуванням даних, що надходять від датчиків. І одним з таких датчиків, дані якого враховуються при формуванні паливно-повітряної суміші, є лямбда-зонд. Цей датчик стежить станом вихлопу, яким він визначає бідна суміш чи багата. Залежно від показань цього датчика комп’ютер збагачує чи збіднює паливну суміш. Але, як ви розумієте, у разі другого покоління ГБО, ЕБУ не може вплинути на стан суміші, він не в змозі збільшити або зменшити подачу газу. В результаті виникають перебої у роботі двигуна. Якщо суміш не змінюється, на панелі з’являється “страшний” знак “Чек Енджін”, який повідомляє про те, що лямбда-зонд несправний, після чого двигун переходить у режим аварійної роботи. Емулятор лямбда-зонда є тією паличкою виручалочкою, яка розриває ланцюг між ЕБУ і датчиком, і відправляє свої дані в ЕБУ.

Також буде корисним

Залишити відповідь

Обов'язкові поля позначені *