Trending News
Корисні статті

«Газові» свічки для авто із ГБО: банальний маркетинг чи реальна необхідність? 

Газ з кожним днем ​​стає все більш популярним у всьому світі, в тому числі і в нашій країні. Його використовують у різних сферах, однією з таких є автопромисловість. Що таке газобалонне обладнання (ГБО) знають практично все: від малого до великого, так само як і те, чому весь світ так інтенсивно “газифікується”.

По всьому світу з конвеєра сходять автомобілі, в 30% яких вже з заводу встановлено ГБО, а якщо взяти автомобілі, задіяні в службах таксі або вантажоперевезеннях, то це число становитиме близько 80%. Серед країн лідерів, які інтенсивно розвиваються у цьому напрямі, можна виділити: Туреччину, Корею, Італію, Польщу, а також Росію. Усі ці країни поєднує одне — високі ціни на пальне.

Серед актуальних тем, які часто цікавлять автовласників, які обрали газове паливо як основне, є питання вибору свічок запалювання для двигунів, що працюють на газі. Ця тема вже піднімалася на ГБОшнику , проте дещо в іншому контексті, тому сьогодні поговоримо більш предметно про свічки для ГБО, про відмінності від звичайних бензинових свічок, а також про те, що буде якщо нічого не змінювати і залишити як є.

Відкручуємо гайки кріплення та знімаємо трубки

Для чого це треба?

Досить часто на тематичних сайтах зустрічаються цілі гілки, присвячені витраті палива. Автовласники стикаються з цим щодня, причому як ті, хто встановив ГБО, так і ті, у кого мотор працює на бензині. При цьому гіпотези висуваються різні, звинувачують все від поганого палива до несправностей у двигуні. Хоча в більшості випадків причина лежить на поверхні.

Не багато хто знає, що для авто з ГБО необхідні спеціальні свічки запалювання, ті, які зможуть забезпечити високий ККД двигуна при роботі на газовому паливі. Скептики стверджують, що все це міф і на звичайних свічках можна без проблем їздити, не переплачуючи за дорожчі LPG.

Що ж, давайте розбиратися в чому різниця між звичайними свічками та свічками LPG?

Насамперед необхідно дещо усвідомити. Справа в тому, що газова суміш і бензинова мають відмінності, причому не тільки з погляду хімічного складу, але і з точки зору електричного опору. Паливна суміш, що складається з газу та повітря, має більший електричний опір у порівнянні з бензином. Отже, для отримання якісної іскри потрібен менший міжелектродний зазор (відстань між центральним і бічним електродом свічки запалювання), ніж у свічки, яка призначена для роботи на бензині. Здавалося б, проблема легко вирішувана, вручну робимо менший зазор шляхом зміни зазору і все. Або як варіант використовуємо свічки з більш тонкими електродами, через товщину електродів для іскроутворення потрібно набагато менше напруги.

Газоповітряну суміш порівняно з бензином набагато складніше спалахнути, проте при згорянні газового палива виділяється більше тепла, ніж при згорянні бензинової суміші. У таких умовах традиційні матеріали, з яких виробляють звичайні свічки запалювання, дуже швидко руйнуються, корозують та втрачають свої первісні характеристики. Саме тому для роботи на газі рекомендується використовувати свічки для LPG , які виконані з використанням благородних металів.

Так, наприклад, центральний електрод “газових” свічок деяких виробників виконаний з іридію, а бічний при цьому покритий платиною. Стрижень бокового електрода виконаний з міді, що дозволяє поліпшити тепловідведення, а дорогоцінні метали захищають робочі поверхні від утворення нагару. З такими свічками можна не боятися холодного запуску, а також неповного згоряння палива в певних діапазонах роботи мотора. На таких свічках авто з ГБО набуває ще більшої економічності при одночасному збільшенні динаміки. Скорочується викид шкідливих газів, і навіть можливість перегріву двигуна.

Однак далеко не всі свічки для ГБО можуть похвалитися наявністю у своєму складі дорогоцінних металів. Деякі компанії у виробництві свічок для LPG (скраплений нафтовий газ) або CNG (стиснутий природний газ) замість платини, успішно використовую менш дорогий метал – срібло. Таке рішення дозволяє зменшити собівартість продукції без шкоди якості. Не можна сказати, що срібло краще за ту ж платину, оскільки в такому разі навряд чи хтось із виробників таких свічок став би переплачувати. Порівнювати ці свічки немає сенсу, оскільки це абсолютно різні за всіма параметрами виробу. Однак незважаючи ні на що і ті, й інші мають низку плюсів і користуються великою популярністю через ті чи інші переваги. Свічки з включенням срібла мають більш доступну вартість, при цьому мають гідні характеристики.

Свічки компанії Denso також зарекомендували себе позитивно. Серія свічок для моторів із встановленим ГБО Denso Iridium, про які я розповідав у цій статті , є такою собі “золотою серединою” з чудовим співвідношенням ціни та якості. Характерною відмінністю цих свічок є дуже тонкий електрод, що сприяє швидкому та ефективному формуванню ядра полум’я. Такі свічки запалювання для ГБО сприяють збільшенню потужності під час роботи на газовому паливі. Denso Iridium Tough мають відмінні характеристики займання паливної суміші та можуть скласти конкуренцію аналогам навіть із преміум-класу.

А якщо все залишити як є і нічого не змінювати?

Бажання економити так чи інакше пов’язане з певними розтратами, встановлення ГБО , заміна звичайних свічок на свічки для роботи на газі, необхідність регулярної заміни розхідників та фільтрів. Цей список можна було б продовжувати, проте не це головне, а те, що за правильного підходу та певних витрат ви за підсумком отримаєте економію. Ті, хто чекає миттєвої віддачі, швидше за все, розчаруються, оскільки економія досягається після декількох місяців, а то й років експлуатації автомобіля, все залежить від частоти його використання. Скептики, які не вірять у те, що газові свічки існують і мають ряд переваг перед звичайними, згодом усвідомлюють ступінь своєї помилки, проте дуже часто буває вже пізно. Саме після такого сумного досвіду експлуатації в мережі нерідко з’являються «кілометрові крики душі» горе-власників, які описують сумний досвід експлуатації ГБО , чим вводять в оману тих, хто планує тільки перейти на блакитне паливо.

Через невідповідність свічок паливу, свічки нерідко оплавляються або виходять з ладу, що нерідко не відразу помічають, в результаті власник отримує збільшену витрату газу , несправні свічки та ряд проблем, що виникають по ланцюжку.

На думку експертів, отримати максимальну економію та відчути всю красу газового палива дозволяють лише спеціальні свічки для ГБО . Повторюся, робота двигуна з газобалонним обладнанням на стандартних свічках веде до неминучого падіння потужності та збільшення витрати газу . Важливо відзначити той факт, що більшість свічок для LPG і CNG чудово вживаються з бензиновою паливно-повітряною сумішшю і не викликають жодних нарікань.

Підсумовуючи сказане вище можна зробити висновки, що краще їздити з газовими свічками на бензині, ніж навпаки. У мене все, сподіваюся, вам було цікаво. Чекаю на ваші коментарі з цього питання, можливо у вас є досвід експлуатації ГБО або ви на особистому досвіді переконалися в несумісності бензинових свічок і ГБО – не соромтеся і ділитесь з нами. Дякуємо за увагу і до нових зустрічей на ГБОшнику .

Також буде корисним

Залишити відповідь

Обов'язкові поля позначені *