ГБО 2-го і 4-го покоління в чому відмінності і чому дорожче?

Питання з приводу відмінностей між поколіннями газобалонного обладнання задоволеною популярний. Перші дросельні ГБО розроблялися для карбюраторів, яким в той час аналогів не було. Саме обладнання умовно можна розділити на три покоління.

1-е покоління ГБО

Складається за великим рахунком з балона і вакуумного редуктора. Газ надходить з резервуара в редуктор, а після в змішувач під впливом вакууму у впускному колекторі.

2-е покоління ГБО

Редуктор вже умовно електронний, так як в ньому вже встановлено електромагнітний клапан який успішно замінив вакуумну мембрану. Газ подається в змішувач шляхом подачі живлення на котушку, яка синхронізована газовим клапаном. Кожен раз, коли котушка отримує харчування клапан відкривається і газ надходить в змішувач.

3-е покоління ГБО

По суті відмінностей мінімум, те ж обладнання другого покоління, але вже зі зворотним зв’язком від кисневого датчика . Дозування відбувається під управлінням LCS (lambda control system) з урахуванням складу суміші.

Всі ці покоління об’єднує те, що у всіх у них змішувач встановлений до дроселя на вході у впуск.

Поширені “болячки”

Інжекторний мотор, нового покоління після установки такого ГБО перетворюється, по суті, в карбюраторний. Проблема тому, що під час роботи на газі у впускному колекторі вже не просто повітря а газоповітряна суміш, здатна запалитися і “грюкнути” при найменшій іскрі. Таке явище називають “зворотними ударами”. Небезпека таких ударів в наслідках, з ладу може вийти ДМРВ, який коштує недешево, якщо пощастить, то просто розірве кожух воздуховода. Така неприємність може виникати незалежно від виробника ГБО.

Автомобілі деяких виробників не хворій цим, а деякі хворіють, але через якийсь час після установки.

Рішенням даної проблеми стало ГБО 4 покоління з розподіленим впорскуванням газу

Так як у впуску знову чисте повітря, а газові форсунки встановлені біля “рідних” бензинових, то плескати більше нікому. З’явився і газовий контролер, який вміє розраховувати час відкриття газових форсунок керуючись такими даними як: температура і тиск газу, обороти мотора, розрядження у впускному колекторі, а також час відкриття бензинових форсунок. Останнє до речі встановлює бензиновий “мозок” на підставі показань великої кількості датчиків, серед яких ДПДЗ, ДД, ДМРВ, а також лямбда зонда. Тому якщо “рідна” бензинова паливна система і її датчики буде не в порядку, то і ГБО не зможе працювати так як треба.

Вся вищеописана хибність 4-го покоління з усіма плюсами і доробками привела до того, що обладнання стало дорожче і складніше. Сама установка і настройка газобалонного обладнання 4 покоління забирає набагато більше часу, і передбачає наявність комп’ютера. Перехід на газ відбувається в автоматичному режимі туди і назад. У салоні є лише одна кнопка з індикацією, що в загальному дуже зручно і не напружує. В цілому ГБО 4 покоління набагато більш досконале і високотехнологічне проте сьогодні воно вже програє ультрасучасному 5-му і 6-му поколінням ГБО.

Пошир статтею в соціальній мережі! Допоможи іншим водіям
ГБО блог
Залишити відповідь

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: