Trending News

Дописи

Метан (LPG/CNG): переваги перед бензином. Що краще за LPG чи CNG?
Пропан чи метан?
Корисні статті

Метан (LPG/CNG): переваги перед бензином. Що краще за LPG чи CNG? 

Основою газу, що має природне (натуральне) походження є метан (CH4). Формування газу відбулося у процесі органічного перетворення. Зміст метану в природному газі може коливатися в діапазоні від 91 до 99%, решта — пропан, етан, бутан, а також азот. Такий розкид у відсотках пояснюється відмінністю хімічного складу газу, видобутого у різних куточках нашої Землі. Однак, при згорянні природний газ різного походження виділяє однакову кількість тепла, що робить його геоприв’язку абсолютно не важливим як для вас, так і для вашого двигуна. Завдяки електронним датчикам газобалонного обладнання склад газу автоматично визначається після чого відбувається регулювання пропорції паливної суміші з урахуванням особливостей цього газу.

Метан (LPG/CNG): переваги перед бензином. Що краще за LPG чи CNG?

Переваги природного газу

Хімічний склад природного газу, що сприятливо позначається на стані двигуна і не тягне за собою проблем, пов’язаних з експлуатацією. Завдяки відсутності у складі метану добавок, які присутні у зріджених вуглеводневих газах (CNG), продукти горіння природного газу не містять шкідливих включень. Більше того, при згорянні газу рівень викидів CO2 знижується на 25%.

Кількість метану в природному газі це як октанове число для бензину, за цим параметром прийнято характеризувати природний газ. Що це означає для двигуна? Від цього параметра залежить робота двигуна, і навіть ймовірність появи такого явища як детонація.

Стиснутий природний газ (CNG) має низку незаперечних переваг перед зрідженим нафтовим газом (LPG), серед яких – екологічність та безпека. Метан, якого, як ви вже знаєте, в природному газі найбільше і він швидко розчиняється в повітрі, що практично зводить нанівець ймовірність займання газу в разі пошкодження газового балона . Спосіб зберігання природного газу дозволяє мінімізувати ймовірність неконтрольованого витоку. Справні циліндри повинні витримувати тиск розриву рівний більш ніж 600 бар, а завдяки клапанній системі відбувається контрольована подача газу.

При роботі на CNG мотор може демонструвати високу продуктивність за рахунок високого октанового числа (~130), особливо коли мотор оснащений турбіною або системою рециркуляції відпрацьованих газів, а краще і те і інше разом. Хоча це має і зворотний бік, наприклад, велике споживання газу, а також проблеми із тепловіддачею. Рівень шуму двигуна під час роботи на природному газі знижується на 3 дБ, тому такий тип палива є дуже актуальним для громадського транспорту. Стиснутий природний газ, як і LPG , можна використовувати як на бензинових, так і на дизельних моторах., хоча у випадку з дизелями вам доведеться зіткнутися з низькою окупністю. Проблема в тому, що на дизельний мотор потрібно встановлювати систему з іскровим запалюванням або змішаний цикл, в якому дизельне паливо виступатиме як підпалююча речовина.

Існують також і недоліки цього типу палива

1. Низька густина енергії. Через цю особливість природний газ дуже часто використовується в стислому вигляді. Тиск або ступінь стиснення дорівнює 20 МПа або 200 бар. У перекладі на щільність енергії ми отримуємо 7 кдж/дм3, порівняно з бензином, у якого цей показник дорівнює 30 кдж/дм3, можна отримати без будь-яких додаткових операцій зі стиснення. Ця особливість природного газу призводить до того, що мотор для того, щоб працювати на цьому паливі повинен бути оптимізований для цього, а сама витрата газового палива при цьому буде суттєво вищою. При рівних розмірах газових (LPG та CNG) на LPG можна проїхати більше, тому щоб компенсувати низьку продуктивність, бажаючим використовувати метан як альтернативне паливо, Доводиться ставити на свої авто більше газові резервуари Це як ви розумієте веде до збільшення загальної ваги автомобіля, та зменшення вільного місця у багажнику. Високий тиск, необхідний для зберігання заповнених CNG резервуарів (як правило, циліндричної або круглої форми) роблять ємності дуже громіздкими і у випадку з легковиками забирають багато місця.

Метан (LPG/CNG): переваги перед бензином. Що краще за LPG чи CNG?

2. Другим недоліком вважатимуться високу вартість самого газового устаткування. Вартість балонів, здатних витримати тиск у 200 атмосфер, досить висока.

Існує два види систем здатних працювати на природному газі – моновалентні та двовалентні.

  • Моновалентний тип передбачає спалювання виключно CNG, який надходить із спеціального резервуару.
  • Бівалентний тип передбачає одночасне використання газу разом із основним паливом, за рахунок чого виникає економія коштів та знижується витрата бензину.

У питанні чи варто встановлювати метан або краще поставити ГБО, що працює на LPG , кожен вирішує сам для себе, якщо місце дозволяє, і збільшення ваги автомобіля для вас не критично, то природний газ вам цілком підійде . Якщо ж ви не готові йти на такі жертви, виберіть альтернативу у вигляді зрідженого газу, який не обтяжує вагу вашого авто, не з’їдає місце в багажнику і не б’є по кишені.

Наступна

Метан (LPG/CNG): переваги перед бензином. Що краще за LPG чи CNG?

Також буде корисним

Залишити відповідь

Обов'язкові поля позначені *