Всім привіт. Сьогодні, як ви розумієте з змісту, йтиметься про варіатор КВЗ. Я розповім вам про те, що це як працює і для чого призначений варіатор кута випередження запалення.Для початку про те, що таке КВЗ . КВЗ – це кут випередження запалення. Що таке варіатор КВЗ ? Варіатор КВЗ – пристрій, здатний коригувати кут випередження запалення на бензинових двигунах під час роботи двигуна на газі. Тепер про все це докладніше.

Всі ми знаємо, що газ має високе октанове число, з яким не зможе зрівнятися навіть найякісніший високооктановий бензин. LPG — скраплений нафтовий газ (пропан-бутан) має октанове число рівне 100-105 одиницям, а якщо говорити про метан, то й усі 120.
Враховуючи це, можна зробити висновок, що згоряння газу в циліндрах двигуна відбувається повільніше ніж бензину, отже, у цих двох типів палива не однаковий кут випередження запалення (КВЗ). Тому, якщо КВЗ залишити як є, то спалах газу відбувається не вчасно, що серйозно впливає на витрату газового палива і динаміку, і тяговитість самого двигуна. Крім того, температура відпрацьованих газів при роботі на газі буде вищою, ніж під час роботи на бензині і в момент, коли відкриваються випускні клапани, газо-повітряна суміш, по суті, ще спалахує, як результат — збільшене навантаження на клапани і сідла. На цьому ґрунті виникає, по суті, виправданий міф про прогар клапанів при роботі на газі.
Варіатор КВЗ у цій ситуації є вирішенням цієї проблеми, оскільки він здатний своєчасно коригувати кут випередження запалення залежно від ситуації, тим самим позбавляючи власників авто з ГБО перевитрати палива, прогару клапанів, а також погіршення динаміки. Причому підходить він як для метанових, так і для пропан-бутанових ГБО-установок .
Відомий факт, що в чотиритактних ДВС (двигун внутрішнього згоряння), горюча суміш загоряється від іскри “на порозі” такту стиснення та робочого ходу, не доходячи до ВМТ (верхня мертва точка) лише кілька градусів. Варіатор КВЗ (Spark Advance Processor, Time Advance Processor) є електронним модулем, який після переходу з бензину на газ в автоматичному режимі робить зсув цієї точки вперед, для оптимізації займання газової суміші, дозволяючи їй згоряти повністю.
Проведіть тест
- Заведіть двигун автомобіля з ГБО, але без варіатора КВЗ, і дочекайтеся перемикання на газ.
- Підставте руку до труби.
- Після чого зробіть аналогічний тест на автомобілі з варіатором КВЗ.
На останньому тиск і температура відпрацьованих газів буде нижчою, ніж у аналогічного авто без варіатора кута випередження запалення.
Варіатор КВЗ дозволяє оптимізувати роботу бензинового двигуна з електронною системою упорскування для роботи на газі. І, що важливо, у порівнянні з популярними останнім часом дворежимними прошивками бензин/газ або прошивками “заточеними під газ”, варіатор кута випередження запалювання має власні налаштування та прошивки для конкретних моделей двигунів, які випробувані та обкатані на спеціальних стендах. Більш того, виробники варіаторів кута випередження запалювання постійно оновлюють списки прошивок, додаючи до них нові моделі авто. У разі відсутності прошивки під конкретне авто, можливий варіант оперативної корекції КВЗ під конкретні вимоги того чи іншого двигуна.
Попри хибну думку, “мозки” ГБО 4-го покоління не можуть вплинути на роботу запалювання або хоч якось коригувати його налаштування, все обмежується керуванням газовими інжекторами. Насправді система упорскування газу встановлюється просто між ЕБУ (електронний блок управління) двигуна і бензиновими форсунками, а газовий контролер лише робить перенапрямок, коригуючи сигнал, що надходить від ЕБУ до газових форсунок .
Саме запалення регулює штатна прошивка ЕБУ, якій невтямки, що таке газ і як з ним працювати. Тому двигун працює начебто на бензині в штатному режимі, тому відбувається падіння потужності і збільшення витрати газового палива під час роботи на газі.
Деякі противники варіатора КВЗ наводять аргументи, що нібито спростовують ефективність використання цього пристосування. Однак ці аргументи при розумному підході та зважуванні не витримують жодної критики. Так прийнято вважати, що корекція запалення відбувається завдяки датчику детонації, проте відразу можна заперечити з цього приводу. Даний датчик реагує на детонацію при роботі на бензині, а саме коригування КВЗ відбувається після того, як відбувається сама детонація. Однак фокус у тому, що газ не схильний до детонації, тому ніякої корекції не відбувається. Більше того, як правило, датчик детонації реагує на паливо з нижчим октановим числом, наприклад, ви зазвичай ллєте АІ-95, а цього разу залили АІ-92. Але як ми вже знаємо, газ має вищу октанову кількість, і це ще раз підтверджує той факт.
Безперечні переваги використання варіатора КВЗ
- Поліпшення динаміки (проти ГБО без варіатора КВЗ).
- Економія газу. Завдяки тому, що варіатор кута випередження запалення підключається прямо до контролера газової системи, під час його роботи відбувається зсув КВЗ в більш ранню точку, сигнали, що надходять від датчиків (ДПКВ, і датчика Холла), не впливають на бензинову прошивку двигуна.
Найбільш поширені виробники варіаторів КВЗ:
- Тритон;
- AEB ;
- Stag.
Тішить також той факт, що встановити варіатор кута випередження можна як під час встановлення ГБО, так і після неї. Найголовніше, щоб установкою цього пристрою займалися фахівці, які мають досвід роботи з газовим обладнанням та самим варіатором КВЗ.
На цьому у мене все, сподіваюся у вас більше не залишилося питань, і ви легко зможете розповісти, що таке варіатор КВЗ і в чому полягають його позитивні сторони. Дякуємо за увагу, вибачте, якщо що пропустив, охочі мене доповнити можуть скористатися формою для коментарів. До нових зустрічей на ГБОшнику.
Також буде корисним
Варто до уваги
ГБО 2 покоління на інжекторних ДВЗ: особливості та відмінності від карбюраторних аналогів
Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, проте встановлення ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонено. Деякі інжекторні…
ГБО 1 покоління
ГБО 1 покоління – це, як зрозуміло з назви, перша система газового устаткування авто. Вона відрізняється своєю простотою та примітивністю. Використовувалося ГБО…
ГБО 5 покоління
Газобалонне обладнання 5-го покоління або як його ще називають – LPi (Liquid Propane Injection) прийшло на зміну 4-му поколінню, яке довгий…
«Газові» свічки для авто із ГБО: банальний маркетинг чи реальна необхідність?
Газ з кожним днем стає все більш популярним у всьому світі, в тому числі і в нашій країні. Його використовують у…
Газові форсунки: що це та як працює? Відмінності газових форсунок від бензинових
Одним із найголовніших елементів ГБО є газові форсунки , завдання яких забезпечити своєчасне подання розпорошеного газу в камеру згоряння. Хоча й існує обладнання, де для…
Газова магістраль: Заміна мідних газових трубок на пластикові своїми руками
Вітаю на ГБОшнику . Сьогодні розповім про те, як замінити мідні трубки на пластикові на автомобілі з ГБО. Минулого разу ми обговорювали питання доцільності…
Фільтр ГБО: різновиди, варіанти виконання, матеріали
Фільтруючі елементи зустрічаються в нашому житті повсюдно, особливо якщо йдеться про автомобілі. У засобах пересування фільтрів досить багато, а після того,…