Часто трапляється, що автомобіль, обладнаний ГБО, раптом починає нестабільно працювати під навантаженням: ривки під час руху, наче палива – на дні. При цьому в балоні газу півфно. І добре, якщо ви не встигли виїхати далеко від “газівника”, але зазвичай це трапляється в найневідповідніший момент – під час руху в гірку, наприклад. Переключившись же на бензин, проблема може зникнути.
Практика показує, що у 8-ми випадках із десяти, машина смикається на газу зовсім не через газ, а через проблеми в електричній частині. Причини такі:
- Свічки запалювання;
- Високовольтні дроти;
- Котушки запалювання (модуль запалювання).
Причому дефект електричної частини може і не проявляється під час роботи на бензині, або на холостих обертах на газі. Річ у тім, що газ запалюється не так легко, як бензин, тому газо-повітряній суміші потрібно більше іскри. Звідси і підвищені вимоги до справності електричного оснащення та обладнання авто.
Існування свічок запалювання, які рекомендуються для встановлення в автомобіль з газовим обладнанням, це не маркетинг, а необхідність. Вони відрізняються не тільки зазором, але іноді й конструкцією. Поміняти їх неважко.
Щодо бронепроводів, то виявити їхню несправність не завжди вдається звичним способом – наглядом за роботою мотора в темряві, за відчиненого капота, тому, якщо дроти “несвіжі”, то і їх слід поміняти.
Решта 2 випадки з 10, чому машина смикається на ходу, припадають на несправність самого газового обладнання, і на помилки прошивок ЕБУ. Налаштування ЕБУ і неправильне калібрування форсунок проявляють себе відразу, і якщо не було стороннього втручання ззовні, то грішити на них можна в останню чергу. За необхідності, прошивку можна “залити” нову, але калібрування краще довірити фахівцям.
А ось дефекти газобалонного обладнання, зазвичай з’являються з часом, в результаті експлуатації. Головним чином вони пов’язані з підсосом повітря, який відбувається:
- На з’єднаннях всієї газової розводки;
- По тілу самих шлангів, в результаті розсихання або перетирання;
- У місці встановлення “хлопка”;
- По пошкодженій, внаслідок регулярного обмерзання, прокладці редуктора.
Щоб виявити несправність, потрібно “обмилити” всі з’єднання і підозрілі місця. За необхідності – замінити шланги і оновити з’єднання.
До слова, про редуктор: якщо допускати зниження рівня охолоджувальної рідини, то насамперед “порожніє” контур редуктора. У результаті, газ не встигає випаровуватися, залишаючись у зрідженому стані через обмерзання.
З несподіванок, мабуть, це все, але щоб їх не було, необхідно регулярно обслуговуватися: більшість “раптом” можна попередити.