ГБО 2 покоління на інжекторних ДВЗ: особливості та відмінності від карбюраторних аналогів

gbo-2-pokolinnja-na-inzhektornih-dvz

Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, проте встановлення ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонено. Деякі інжекторні ДВЗ, друге покоління ГБО “приймають” краще, ніж будь-які інші, однак це, скоріше, виняток із правил, ніж закономірність.

Подача газу на ГБО 2 покоління відбувається за тим самим принципом, що і подача бензину – через карбюратор. На двигунах з інжектором бензин надходить у мотор за допомогою форсунок, тому подати газ через ті самі форсунки просто неможливо! Однак з появою двигунів з уприскуванням палива, ГБО на авто ще не було, яке могло б повторити роботу інжектора, рішенням став варіант подачі газу за допомогою дросельної заслінки (ДЗ). Це рішення безумовно заслуговує на повагу, проте в такому вигляді ми просто отримуємо не інжекторний, а карбюраторний мотор. Як ви знаєте, в інжекторних ДВЗ впускні колектори мають досить великі обсяги з ресиверами запасу повітря. Річ у тім, що під час переходу на газ ці ресивери наповнюються газо-повітряною сумішшю, при цьому існує дуже висока ймовірність займання цієї суміші.

Ця особливість наклала свій відбиток на друге покоління ГБО. Було розроблено спеціальну систему, яка запобігала ймовірності вибуху у впускному колекторі (зворотні хлопки на газі). Так був винайдений спеціальний “антихлопковий” клапан, який встановлюють перед змішувачем газу, це давало змогу захиститися від вибуху датчика масової витрати повітря (ДМРВ), а також корпусу повітряного фільтра. Як правило, для цих цілей використовуються змішувачі з вбудованим антихлопковим клапаном.

2-20230331194302

З огляду на той факт, що подача пального в інжекторних силових агрегатах виконується під керівництвом електроніки, а саме – електронного блока управління, то і вимикання/перемикання подачі пального стало можливим за допомогою електроніки. Досить звичайного електромагнітного реле, за допомогою якого можна відключити подачу живлення на форсунки в необхідний момент. У разі наявності в автомобілі системи самодіагностики, реле працюватиме як “годинник”, але якщо в рідних мізках (ЕБУ) є система діагностики вузлів, то контролер, виявивши обрив ланцюга в бензинових форсунках, повідомить про помилку і перейде в аварійний режим роботи, найімовірніше, ви побачите на панелі червоний напис “Check Engine”, якого так бояться всі автомобілісти. Кожна система має свої відмінності, тому й аварійний режим роботи у кожної буде свій, в одних все проходить спокійно, в інших – це може спричинити повну зупинку двигуна. Вирішенням цього питання став так званий “емулятор роботи інжектора”, який виконує дві функції: перше – вимикає бензинові форсунки в разі переходу двигуна на газ, і друге – створює видимість для штатного блоку управління, що нібито інжектор функціонує в нормальному режимі.

Корисні поради та важливі примітки

  • Під час роботи на газу не вимикайте паливний насос, це може призвести до передчасної несправності всієї системи живлення. Вся паливна система: бензонасос, форсунки, паливні магістралі, а також регулятори тиску, повинні охолоджуватися за допомогою бензину, інакше виникне пересихання і вихід з ладу вам гарантований
  • У баку завжди повинно бути паливо
  • Прогрівати мотор необхідно виключно на бензині

І це ще не всі відмінності інжекторного ГБО 2 покоління, від карбюраторного. Пристрій під назвою емулятор лямбда-зонда також невід’ємна деталь цієї установки. Як ми вже говорили, в інжекторних двигунах ЕБУ керують подачею і дозуванням палива. Дозування і всі розрахунки проводяться за заводськими таблицями, а також з урахуванням даних, які надходять від датчиків. І одним із таких датчиків, дані якого враховуються під час формування паливно-повітряної суміші, є лямбда-зонд. Цей датчик стежить за станом вихлопу, за яким він визначає бідна суміш або багата. Залежно від показань цього датчика комп’ютер збагачує або збіднює паливну суміш. Але, як ви розумієте, у випадку з другим поколінням ГБО, ЕБУ не може вплинути на стан суміші, він не в змозі збільшити або зменшити подачу газу. У результаті виникають перебої в роботі двигуна. Якщо суміш не змінюється, на панелі з’являється “страшний” знак “Чек Енджін”, який повідомляє про те, що лямбда-зонд несправний, після чого двигун переходить у режим аварійної роботи. Емулятор лямбда-зонда є тією самою паличкою виручалочкою, яка розриває ланцюг між ЕБУ і датчиком, і відправляє свої дані в ЕБУ.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Додати коментар

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: