Як відрегулювати електронний редуктор на авто з ГБО?

jak-vidreguljuvati-elektronnij-reduktor-na-avto-z-gbo

Незважаючи на те, що газобалонне обладнання 5-го покоління вже давно представлено на ринку, більшість власників газових автомобілів продовжують успішно використовувати ГБО більш ранніх модифікацій. Такі модифікації передбачають наявність під капотом газового редуктора, який відповідає за перетворення (зниження) тиску газу шляхом його випаровування і подачу в газоподібному стані.

Для того, щоб це перетворення було можливим, необхідно запобігти переохолодженню редуктора. Саме тому газовий редуктор має сорочку охолодження, підключену до системи охолодження двигуна.

У цій статті ви дізнаєтеся про те, що таке редуктор, його будову і принцип роботи, а також про те, як швидко і правильно відрегулювати електронний редуктор в домашніх умовах.

Редуктори строго поділяються на два типи: вакуумні та електронні. Вакуумні редуктори призначені для карбюраторних автомобілів, в той час як електронні можуть використовуватися як на карбюраторних, так і на інжекторних двигунах.

Відмінностей не так багато, як ви можете подумати, але вони фундаментальні і стосуються запуску і зупинки:

  1. Електронний редуктор подає газ після електричного сигналу, тоді як вакуумний редуктор подає газ завдяки розрідженню в колекторі. Тому в останньому випадку необхідно деякий час “крутити” стартер, поки не зникне вакуум. В електронних редукторах, однак, передбачена “передпускова” порція газу;
  2. Подача газу в електронному редукторі припиняється електричним сигналом, одночасно з вимкненням запалювання. У той час як у вакуумному редукторі подача газу припиняється після того, як двигун фактично зупиняється.

Регулювання електронного редуктора

У тих, хто знає, як відрегулювати редуктор на ГБО, незалежно від покоління і типу двигуна, не повинно виникнути питання, як відрегулювати електронний редуктор, адже алгоритм однаковий. У процесі беруть участь: гвинт подачі (дозатор), гвинт холостого ходу (зазвичай пластиковий) і гвинт “чутливості” (на кінці очисного фільтра).

Основні етапи регулювання

17-20230330141818

  1. Виставляємо холостий хід:

При відкритому на повну гвинті подачі газу, добиваємося стійкої рівної роботи двигуна шляхом регулювання гвинта холостого ходу. Попередньо гвинт холостого ходу вивернуто на 5 обертів від нижньої “мертвої” точки. При правильному налаштуванні, обороти мають становити 900-1000об/хв.

  1. Налаштовуємо чутливість:

Після кожної прогазовки, з кроком чверть обороту викручуємо гвинт чутливості. Домагаємося адекватної реакції на різке відкриття дроселя.

  1. Налаштовуємо подачу:

За допомогою дросельної заслінки піднімаємо обороти двигуна до 3000 об/хв, а потім закручуємо гвинт подачі газу (дозатора) до тих пір, поки обороти не почнуть знижуватися. Якщо редуктор має два дозатори, то виконайте цю процедуру спочатку з одним (другий щільно закритий), а потім з іншим.

Після того, як налаштування редуктора на ГБО завершено, випробуйте автомобіль в русі: можливо, потрібно буде відрегулювати гвинт чутливості. Також не зайвим буде перевірити автомобіль на вихлоп: при правильному налаштуванні всі показники повинні бути в нормі.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Додати коментар

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: