Система ГБО 6-го поклоніння LPdi базується на технології безпосереднього впорскування газу в камеру згоряння, яку розробила компанія Vialle. До слова, більшість інноваційних розробок у галузі систем газобалонного обладнання належить саме цій голландській компанії, не дарма вона займає одну з лідируючих позицій на ринку ГБО-обладнання. Ми вже розповідали про модифікації газових установок цієї компанії, серед яких: Lpfi, LPi, сьогодні прийшла черга – LPdi.
LPdi – наступник більш ранньої системи LPI, яка, як ви пам’ятаєте, працювала за технологією впорскування скрапленого газу у впускний колектор, без участі в цьому процесі такої важливої для перших поколінь деталі, як – редуктор. Завданням редуктора був підігрів газу і його перетворення з рідкого – в газоподібне.
Система безпосереднього впорскування газу в камеру згоряння LPdi належить до шостого покоління ГБО, як і попередник, зберігає пропан-бутанову суміш у рідкому стані, починаючи з газового балона і закінчуючи безпосереднім впорскуванням у камеру згоряння. Впорскування (подача) здійснюється в обхід впускних клапанів, завдяки чому система LPdi може бути встановлена на практично будь-який автомобіль з найсучаснішим силовим агрегатом з безпосереднім уприскуванням палива (TSI, FSI, TFSI, GDI). Подача скрапленого газу відбувається безпосередньо через бензинові форсунки.
До переваг можна віднести:
- ГБО 6 покоління має знижений викид шкідливого CO2 на цілих 20%, що дає змогу цій системі відповідати міжнародним стандартам токсичності вихлопу “Euro 5”;
- Мінімальне обслуговування завдяки відсутності необхідності фільтрації газу в рідкому стані;
- LPdi виключає необхідність втручання в систему охолодження, що дає змогу зберегти всі конструктивні показники й розрахунки силового агрегату;
- Відсутня втрата потужності чи погіршення показників динаміки, в деяких випадках, навпаки, спостерігається невеликий приріст.
Як влаштована система LPdi?
У системі Liquid Propane direct injection використовується той самий балон, оснащений насосом, що добре відомий за попереднім поколінням – системою LPi. Насос утворює невеликий надлишок тиску, забезпечуючи безперебійну циркуляцію рідкого газу по паливній системі. Головним компонентом-“серцем” системи LPdi вважається вузол FSU (fuel selection unit – модуль змішування палива), який також розроблений компанією “Віалле”. FSU забезпечує правильний перехід з бензину на газ. Газ у рідкому стані разом із бензином подається в модуль змішування пального, після чого обраний водієм тип пального подається до ПНВТ (паливного насоса високого тиску), що утворює надлишковий тиск – понад 100 Бар, після чого відбувається впорскування пального. Унікальність цієї модифікації полягає в тому, що силовий агрегат здатний працювати в абсолютно монопаливному режимі, простіше кажучи – запуск і подальша робота може здійснюватися виключно на газу. Робота мотора на бензині може здійснюватися лише в тих випадках, коли на газу мотор працювати не може, наприклад, у разі, коли вам ніде заправитися газом. Перемикання системи можливе в будь-який момент одним лише натисканням на відповідну кнопку.