Проблема – плаваючі холості оберти під час роботи на газі
Часто зустрічається проблема – нестабільна робота ДВЗ на газу на холостих обертах. Які бувають у ГБО несправності в таких випадках? Спробуємо розібратися в цьому питанні.
Причин, коли плавають оберти на газу, може бути дві: або “не горить”, тобто збіднена паливна суміш погано займається; або перебої з іскрою. З другим випадком все просто, тому що коло винуватців не таке широке – комутатор, бронепроводи або свічки. А ось у випадку зі збідненою сумішшю пошуки можуть затягнутися.
Хто винен? Що робити?
Якщо традиційна перевірка ВВ-проводів і свічок не дала результату, ми можемо виключити можливі проблеми в роботі штатного електрообладнання. Тим самим, ми звузимо пошуки причин, через які під час роботи двигуна на газу плавають холості оберти і сконцентруємося на газовому обладнанні.
Газові форсунки
Якщо немає можливості під’єднатися до ЕБУ, то можна по черзі перетиснути шланги, що ведуть від кожної форсунки до врізки, і таким чином виявити несправність. Так само слід перевірити, чи надходить імпульс від ЕБУ на форсунки, поперемінно відключаючи їх. Ймовірні проблеми і несправності:
- Природний знос ГФ або її забруднення сторонніми включеннями в паливі;
- Від початку невідповідні конкретному двигуну форсунки;
- Не надходить імпульс (або надходить з перебоями) від ЕБУ;
- Підсмоктування повітря, яке збіднює паливоповітряну суміш на шляху до врізки або в місці врізки в колектор;
- Підсмоктування повітря через продірявлену прокладку колектора – цей дефект також часто трапляється.
У перших двох випадках форсунки змінюють, як невідповідні, або ремонтують (очищають, калібрують). Відкладення в 5 мікрон на 20% зменшують продуктивність ГФ, що впливає на роботу двигуна. Щоб уникнути проблем у майбутньому, слід уважно обирати газову АЗС і частіше міняти фільтр тонкого очищення.
Редуктор-випаровувач
Зверніть увагу на тиск при різкому збільшенні обертів. Падіння більш ніж на 20% свідчить або про витік, або про несправний клапан, або про звуження каналів проходження газу. Пропадає тяга, двигун глухне під час перемикання важеля КПП у нейтраль. Головна причина – забруднення. Вирішується вона ремонтом редуктора.
Інші можливі причини:
- Низький рівень охолоджувальної рідини – нестача тосола може бути причиною недогріву редуктора, як результат – скраплений газ частково не перетворюється на пару;
- Якщо проблеми з холостими обертами збіглися з різкою зміною погоди, то, можливо, будуть потрібні додаткові регулювання ХХ на редукторі;
- При регулярних малих пробігах, в редукторі може накопичуватися конденсат, що заважає нормальній роботі агрегату, тому перевірити цей факт не завадить.
Фильтри
Фільтри потребують періодичної заміни. Зазвичай інтервал становить 10 тис. км. Однак, як показує практика, іноді саме через забитий фільтр плавають оберти, коли авто працює на газу. Це стосується як фільтра грубого очищення, так і фільтра тонкого очищення. У першому випадку потрібно зняти фільтр для розбирання. Фільтри ж тонкого очищення, як правило, неремонтопридатні і підлягають заміні.
Висновок
Хоча це, звісно, не всі причини, через які можуть виникнути проблеми з холостим ходом під час роботи на газі. Але, виходячи зі статистики, в 9-ти випадках з 10-ти, коріння плаваючих обертів криються саме в згаданих агрегатах.