Турбований двигун і ГБО – чи можливо це?

turbovanij-dvigun-i-gbo-chi-mozhlivo-ce

Світовий автопром не стоїть на місці, провідні автовиробники регулярно пропонують споживачеві дедалі складніші та досконаліші автомобілі, обладнані за останнім словом техніки. Автомобілі оснащені найсучаснішими паливними системами, керованими бортовими комп’ютерами, а також – турбо- і компресорними нагнітачами, що дають змогу “вичавлювати” зі скромного, на перший погляд, двигуна, цілі “табуни коней”. Виробники ГБО намагаються не відставати від автопрому, тому на запитання: чи встигають вони за високотехнологічними автогігантами? Можна сміливо відповісти – однозначно, так!

Якщо ви надумали встановити ГБО на свій автомобіль, оснащений турбіною, то вам необхідно звернути увагу на газові установки останніх поколінь – 4-го, але краще 5-го. Вони відрізняються за способом управління, тобто за роботою “електронних мізків”, і за способом впорскування палива.

Еволюція газобалонного обладнання завжди рухається в бік максимальної уніфікації з традиційними “бензиновими” технологіями, а отже, кожне наступне покоління все ближче до досконалості. Якщо в 4-му поколінні ГБО імпульси бортового комп’ютера автомобіля “перехоплюються” додатковим процесором та інтерпретуються, щоб “обдурити” системи управління уприскуванням палива, адже подається все ж таки не рідке паливо, а газ, то ГБО 5-го покоління не сприймається автомобільним комп’ютером як щось чужорідне, бо газ подається в зрідженому стані. Як відомо, октанове число у газу вище і комп’ютер миттєво “вживає заходів”, змінюючи налаштування, пристосовуючи системи уприскування до цього палива. При цьому турбіна працює штатно, як і у випадку з бензином. З ГБО 5-го покоління можливий навіть холодний пуск, без шкоди для двигуна!

Це, якщо “людською мовою”. На ділі все, звісно, складніше і технологічніше. До речі, за кордоном немає градації газового обладнання за поколіннями – це робиться для нашого ринку, на якому присутні і досі виробляються як допотопні, так і досконалі, з точки зору останніх технологій, автомобілі.

Говорячи про турбовані ДВЗ, що працюють на важкому паливі, відзначимо також два способи роботи на газу, що принципово відрізняються: перший – газодизель, а другий – газотурбіна. Другий спосіб передбачає серйозне втручання в конструкцію і налаштування двигуна автомобіля. З цим найкраще справляються в заводських умовах, і потім – це квиток в один кінець: робота переобладнаного агрегату на дизпаливі потім неможлива.

Що ж стосується газодизеля, то це найпоширеніший спосіб газифікації турбодизеля. Його ще називають – комбінований. Тобто, впорскується і дизель, і газ, а оскільки температура займання газу вища, то дизпаливо тут слугує як “палій”. У результаті ми маємо істотну економію витрат дизеля, через часткове його заміщення дешевшим газом. Економічний ефект від цього невеликий, адже дизельні двигуни і без того вирізняються економічністю, але на великих пробігах таке переобладнання має сенс.

Підіб’ємо підсумки

Як бачимо, давно минули ті часи, коли пересічному автолюбителю доводилося ламати голову над питанням установлення ГБО на свій автомобіль, перелопачуючи при цьому масу суперечливої інформації. Досвід показує, що “газу бути”, а існуючі інсинуації на цю тему, насправді, мають єдину основу – це незадовільна кваліфікація фахівців сервісних центрів з монтажу газобалонного обладнання. На сьогодні, на щастя, у більшості великих міст цю проблему розв’язано, хоча це не скасовує необхідності серйозно поставитися до вибору фірми, яка візьметься газифікувати ваш автомобіль, – ви ж обираєте СТО для ремонту й обслуговування ходової та двигуна? Тут ситуація та сама.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Додати коментар

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: