Не Боги горщики обпалюють – ймовірно цією приказкою керуються автолюбителі, перед тим як встановити ГБО своїми руками на свій автомобіль. Розглянемо етапи встановлення і постараємося згадати всі складнощі, які можуть виникнути в процесі монтажу.
- Підбір необхідного комплекту обладнання
- Вибір місця кріплення редуктора і його монтаж
- Вибір місця і монтаж блоку управління (БУ) газового обладнання, якщо передбачено його наявність
- Фіксація газових форсунок (рамки)
- Свердління колектора під штуцер (у карбюраторних автомобілях свердлиться корпус карбюратора)
- Проектування дротів від БУ до датчиків, форсунок та кнопки у салоні
- Монтаж балона, мультиклапана і заправного пристрою
- Прокладка газової магістралі
- Налаштування обладнання
Підбір необхідного комплекту обладнання
На ринку представлено масу виробників, що конкурують між собою. Як правило, з відомими брендами не буває проблем. Підбирати слід виходячи з рекомендацій як самих виробників, так і автовласників таких самих авто як у вас.
Вибір місця кріплення редуктора і його монтаж
У разі, якщо доведеться робити отвори, їх необхідно обробити антикором. Редуктор має бути жорстко закріплений і розташований у доступному місці, що в майбутньому полегшить його обслуговування.
Вибір місця і монтаж блоку управління (БУ) газового обладнання, якщо передбачено його наявність
Про жорстку фіксацію ми вже говорили. Крім того, слід враховувати, що від БУ і до нього прокладатимуться дроти, зокрема до бензинових форсунок, до датчика обертів, до кнопки перемикання режимів у салоні.
Фіксація газових форсунок (рамки)
Доцільно:трубки від форсунок до штуцерів врізки в колектор мають бути однакової довжини. Чим коротше, тим краще.
Свердління колектора під штуцер (у карбюраторних автомобілях свердлиться корпус карбюратора)
Порада: перед свердлінням колектор краще зняти, незважаючи на наявні способи запобігання потраплянню стружки в колектор. Отвори мають бути якомога ближче до бензинових форсунок.
Проектування дротів від БУ до датчиків, форсунок та кнопки у салоні
Треба прагнути, щоб дроти не бовтались і не провисали. Нехай піде більше дротів, але їх буде непомітно. Усі з’єднання потрібно пропаювати та ізолювати термоусадкою. Не переплутайте дроти живлення з імпульсними. Живильні під час продзвону показують 12 В. Блок управління живиться з одного місця, яке потрібно вибрати, а всі інші з’єднання з імпульсними проводами: на бензинових форсунках, на датчику оборотів коленвала. Якщо для дроту до кнопки потрібно свердлити отвір, то крім антикору потрібно використовувати гумові заглушки.
Монтаж балона, мультиклапана і заправного пристрою
Вибір місць невеликий – замість запаски або під спинку заднього ряду сидінь. Іноді балон монтують зовні, під днищем авто. Місцем для ЗП іноді служить простір у лючку. Часто роблять отвір у бампері автомобіля – вибір за вами.
Прокладка газової магістралі
Для газопроводу використовують як мідні так і поліуретанові магістралі. З другими працювати комфортніше. Трубку прокладають по днищу в поглибленні – зазвичай там, де проходить магістраль гальмівної системи. Все, установку ГБО своїми руками завершено.
Налаштування обладнання
Для цього необхідно заправити балон. Під тиском треба відразу зробити перевірку всіх з’єднань мильним розчином. У системах перших поколінь здійснюють ручне налаштування. За наявності Б/У налаштування проводиться через комп’ютер, із завантаженим ПЗ для вашої моделі.
Якщо все перераховане вище для вас не порожній звук, то, як бачите, встановлення ГБО своїми силами – цілком можливе. Але вдаватися до цього можна лише у випадках крайньої необхідності. Все-таки у майстрів у спеціалізованому сервісі і рука набита, і досвід необхідний є. Це дасть змогу уникнути “дитячих” помилок і виявити промахи на ранньому етапі монтажу. Адже існують помилки з тривалим характером дії, коли неправильна робота ГБО призводить до плачевних результатів.